fredag den 1. marts 2013

Dr. Dyr igen igen!

Kenzo har gennem længere tid døjet med et stort sår i hans ene hornhinde, og det er desværre ikke blevet helt godt. Så han måtte i dag på besøg ved dyrlægen i et par timer og opereres i øjet - noget med at hun laver et nyt sår og skraber noget arvæv væk, så det forhåbentlig kan hele ordentligt op.

Det er endt i en halvdyr omgang, og der er ingen garanti for at denne operation er den eneste i denne omgang, da der er risiko for at han skal opereres på ny i næste uge, hvis der ikke er bedring!


Den bette pus har det meget hårdt efterfølgende, og jeg er ikke i tvivl om at han har ondt! På nedenstående billede sidder han faktisk op og sover/snorker højlydt i en lille solstråle!


Vi har derfor lukket os inde her i weekenden, da jeg også er dårlig og jeg plejer den lille patient, som ikke viger fra min side og klæber op af benet - måske han er bange for at hvis jeg går fra ham igen, så snitter dyrlægen i ham igen.
Men når han endelig finder sin kurv og ligger sig deri, så er det med ryggen til mig - så helt god er jeg vist ikke i hans univers - det er heldigt at jeg kan bestikke ham lidt med leverpostej, når han skal have medicin og dryppes i øjet! :)

Ingen kommentarer: