tirsdag den 20. marts 2012

Hyggestunder!

For tiden er Søren meget væk pga. kursus, og derfor er jeg en del alene. Det er også rart engang imellem, men jeg synes det er lidt træls for tiden - måske fordi jeg endelig har lidt medgang med min Crohn?!

Men i sidste uge kom en veninde forbi til lidt hyggesnak og en kop kaffe/te. Jeg bagte derfor en banankage - den traditionelle og idiotsikre fra Arla! :)


Bagetid: Ca. 55 minutter ved 175 grader.
Ingredienser:
3 æg
2 dl sukker
2 tsk vanillesukker
1 tsk bagepulver
2 dl hvedemel
100 gram smeltet smør
2 moste bananer

Smørret smeltes og stilles til afkøling.
Æg og sukker piskes sammen til en luftig masse. Herefter kommes vanillesukker i og piskes godt sammen.
Bagepulver, mel og den smeltede smør blandes i og røres godt rundt. Til sidst tilsættes bananerne.
Dejen hældes i en rugbrødsform med bagepapir og bages i midten af ovnen!


Og isen vi fik dertil er Anton Berg marcipanisen - uhm det går godt til en banankage!

Ingen kommentarer: