onsdag den 21. september 2011

Krydret tomatsuppe!

Jeg har lavet en skøn tomatsuppe her til aften!
Ingredienserne er ikke afmålte, men er taget meget på slump. Jeg synes dog alligevel I skal have en "opskrift" :)

Kogetid: Ca. 20-25 minutter.
Ingredienser:
1 løg
1 fed hvidløg
2 dåser hakkede tomater
1½ grøntsagsbouillonterning
Ca. 3-4 dl vand
Krydderier: Salt, chili og paprika
Ca. 1 dl madlavningsfløde

Løget hakkes fint i foodprocessoren eller anden køkkenmaskine. Begge dåser med tomaterne tilsættes og hakkes fint.
Tomatblandingen hældes i en gryde og hvidløgget presses og tilsættes.
Bouillonerne og vandet tilsættes og det hele varmes godt igennem.
Krydderierne tilsættes og smages til.
Madlavningsfløden tilsættes til sidst for at runde smagen af.

Jeg fik suppehorn og baguette dertil

Jeg krydrede min lige rigeligt, men det kan man selvfølgelig lade være med :)
Den smager ihvertfald godt, er hurtig at lave og så er den jo hjemmelavet!

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Uhm det ser lækkert ud, men hvor meget grøntsagtboiullon? Er det 11½ DL?? :-)
Vh Jane

Anonym sagde ...

1½ DL mente jeg selvfølgelig - ha ha.

Malene uden R sagde ...

Hej Jane :)
Jeg tilførte 1½ grøntsagsbouillonterninger - det er rettet i opskriften nu :)

Anonym sagde ...

Okay - tusind tak for det. Den skal helt sikkert prøves en dag. God søndag

Malene uden R sagde ...

Supper passer jo så godt her til efteråret :) Vil ihvertfald klart anbefale den - der kan jo tilsættes andre grøntsager dertil :)
Tak - og i lige måde!