søndag den 19. februar 2012

Klar til ballade!

Nu er det jo mange år siden jeg selv gik rundt og raslede til fastelavn og det skal jeg skam heller ikke i år! :)

Men nu er vi jo flyttet i hus og der er altså en del mindre børn her i området. Så der er købt lidt ind til anledningen, hvis de nu skulle kigge forbi mig og bimsen i dag :)



Jeg kan godt huske at vi dengang fik penge når vi raslede, og jeg fik ofte lidt ekstra, fordi jeg lige fik min lille sparegris til at lave lidt sjove raslelyde, når de andre var færdige med at larme. Unfair - hmm det var det vel. Men jeg har vel været klar over at der var hård konkurrence på arbejdsmarkedet i en tidlig alder ;)

Men selvom vi fik penge dengang, så aner jeg simpelthen ikke hvad som er mest normalt at give til børnene i dag. Så nu kan de altså vælge et par slikposer, hvis der er nogle som kommer forbi :)

4 kommentarer:

Maria sagde ...

Synes det pænt af dig at du overhovedet lukker op ;)

Jeg synes personligt det er tiggeri når børn til halloween og fastelavn kommer udklædt (og også u-udklædt!!) og ber og penge eller slik. Jeg har aldrig selv raslet, og mine unger kommer heller aldrig til det.

Men det er jo smag og behag, og kommer an på hvad man selv er vokset op med.

Hatten af for at du gider gøre det! :)

Malene uden R sagde ...

Maria - Jeg er heller ikke sikker på at mine kommende børn skal rasle eller andet. Men jeg er vel for høflig til at sige nej, hvis nogle står udenfor. Og så synes jeg ikke det kan skade at give en lille slikpose til 1-2 kr.
De får dog aldrig penge af mig! :)

Men ved nærmere eftertanke er det vist først mandagen efter fastelavn at de rasler. Så er det nok ikke så mærkeligt, at der ikke har været nogle børn her i dag :)

Maria sagde ...

Jeg kan heller ikke lade være med at åbne når de kommer, men kan heller ikke lade være med at synes det er tiggeri.

Igår kom der unger og bankede på her, og jeg havde ikke købt til det - det gør jeg aldrig. Havde lige bagt kanelsnegle, så sådan en fik de.

Malene uden R sagde ...

Friskbagte kanelsnegle er nu heller ikke det værste :)
Her kom ingen børn forbi - så måske det ikke er noget de gør her i vores kvarter :) Men så er der da lidt slikposer til vores nevø og niecer :)