lørdag den 26. maj 2012

Den bedste ven!

Jeg måtte i går tage afsked med min bedste ven gennem barndommen/ungdommen.


Maggie blev 11 år og havde det til sidst ikke godt! Hun var glad og nød når vi kom på besøg med bettemanden. Men hun havde tabt sig en del og var ikke altid stabil på bentøjet.
Hun fik fjernet livmoderen akut for snart 2 år siden, og dyrlægen kunne nu mistænke, at der havde været kræft deri, som måske har spredt sig de sidste par år.

Hun har nu fået fred og selvom det gør ondt indeni, så er jeg sikker på det er det bedste for hende. Men hun var min bedste ven gennem barndommen/ungdommen. Hun var den som aldrig dømte, når jeg havde brug for en at tale med, hende som altid lyttede og hende som bare altid var der for mig!







Lov mig at I alle giver jeres bimser et ekstra kram i dag - de kan aldrig erstattes! <3

5 kommentarer:

Kathrine sagde ...

Det er jeg ked af at høre - men det er jo vigtigt at de kommer værdigt herfra.

Mine forældres labrador bliver snart 11 år, men håber da der er lidt år i ham endnu :-)

God søndag til dig!

Anne sagde ...

Åh det gør mig ondt, malene.
jeg har selv lige været i samme situation og i næste uge siger jeg min afsked til vores anden lille, gamle hund, som vi har "arvet"..

Men det lyder til at det var det bedste for hende og hun har givet dig og familien 11 dejlige år, samt I har givet hende den bedste familie, hun sikkert kunne drømme om :)

Malene uden R sagde ...

Trine - Der er med garanti mange gode år tilbage i ham, det er jeg sikker på :) De hunde mine forældre har haft tidligere af samme race er blevet 13 og 14 år :)

Anne - Ja, en bedre hund har vi ikke kunne have haft :) Og som det kan ses på billederne, så har hun været en god støtte for mine forældres anden bimse, Bella <3

Kan godt huske sidste du skrev om at du skulle tage afsked med din barndomshund - det er aldrig sjovt :(

Mit element sagde ...

Hvor er det trist...ens kæledyr bliver som et familiemedlem, men som du selv skriver var det nok det bedste...men aldrig sjovt at sige farvel og ikke "På gensyn", som man ellers plejer...RIP.

Malene uden R sagde ...

Rikke - Nej, jeg vil altid helst sige på gensyn til alle i mit liv :) Heldigvis har de stadig 2 hunde, så helt tomt er der ikke blevet derhjemme og de har heldigvis heller ikke reageret voldsomt på at Maggie er væk :)