onsdag den 16. marts 2011

Karrysuppe!

Jeg har lavet den næsten perfekte karrysuppe i dag.

Opskriften er fra kogebogen God Mad - Let At Lave:

Forberedelsestid: 5 minutter.
Tilberedningstid: 30-45 minutter.

Jeg skriver opskriften som jeg lavede den, men der er enkelte ingredienser som er udeladt. Det var bl.a. æble, timian, druer og selleri. Hvis jeg havde haft indkøbt selleri, havde jeg brugt det. Men de andre ting fravalgte jeg bevidst :)

2 løg (1 stort og 1 mindre)
1 stor gulerod
De kogte ris.
10 gr. smør
1 spsk olivenolie
2 tsk karry
2 spsk hvedemel
Ca. 1 liter hønsebouillon

Ris og kylling

Løg og gulerod hakkes fint.
Vand koges og hældes sammen med hønsebouillonterninger i en skål (Jeg brugte 1 liter kogende vand til 2 bouillonterningerne).

Kyllingebrysterne er kogte og pillet
i stykker med to gafler.

Smør og olie varmes i gryden og løg og gulerod tilsættes og svitses.
Karry og hvedemel tilsættes og røres godt rundt.
Hønsebouillonen tilsættes i gryden og det koger i ca. 30 minutter.

I mellemtiden koges kyllingebrysterne og risene.

I de sidste minutter kan der tilsættes en smule fløde og så smages til med salt og peber.


 Den færdige suppe. Mums!



Ingen kommentarer: