søndag den 24. april 2011

Morgenen startede med sommer

Jeg var dygtigt og lavede koldskål her til morgen :)


Opskriften er fra en kogebog ved min mor, som vi har lavet gennem mange år. Den er så nem og simpel at man kan huske opskriften år for år.

Forberedelsestid: 3 minutter.

1 dl rørsukker
1½ - 2 spsk vanillesukker
3 dl Cheasy natural
1 liter kærnemælk

Rørsukker, vanillesukker og Cheasy natural røres godt i blenderen eller med elpisker i ca. 1 minut.
Hvis du laver det i en blender, tilsættes halvdelen af kærnemælken og røres rundt i ½ minut ca.
Herefter hældes det på en kande, i en skål eller andet og resten af kærnemælken tilsættes.


Jeg lod det stå og "trække" mens jeg tog opvasken fra igår aftes (ja, vi var for dovne til at tage den der) og mens Sørens rundstykker blev færdige i ovnen.

Jeg fik kammerjunker til, men jeg plejer næsten altid at bruge corn flakes her om sommeren. Det gør at det ikke bliver knap så "tungt" og lidt mere sommerlig :)

Resten af dagen er gået med nye projekter - men det må blive en anden dag I får det at vide :)

I kan dog lige få lov til at nyde et billede af ham her den bette, som fik lov til at sove middagslur i en havestol, godt pakket ind i tæpper :)
Man er jo ikke ene-hund for ingenting :)

2 kommentarer:

Carina sagde ...

Åhh koldskål er altid godt :D Min opskrift minder rigtig meget om din (dog tilsat lidt appelsinskal), og ja den er bare så nem at lave og så lækker :D

Malene uden R sagde ...

Jeg synes det skal være nemt her om sommeren. Og så er en koldskål med få ingredienser jo en fordel :)
Ville også tro at den ville være god med appelsinsmagen eller lidt citron :)