mandag den 9. maj 2011

Kyllingegryde

Jeg har ikke noget navn på den her ret, men kyllingegryde var lige hvad jeg synes passede bedst :)

Ingredienser:
1 løg
1 hvidløg
3 kyllingebryster
Salt+chili-krydderi
½ grøntsagsbouillon-terning
1 pose wokgrøntsager
Vand

Løg og hvidløg svitses i en gryde.
Kyllingebrysterne skæres i tern eller strimler og brunes i gryden.
Bouillon og krydderier tilsættes.
Wokblandingen tilsættes sammen med lidt vand - bare så det kan anes i gryden.
Retten simrer i ca. 15 minutter.

Jeg fik fuldkornsris dertil, men jeg har tidligere fået både nudler og spaghetti dertil.
Jeg købte min wokblanding i Rema1000 og den var jeg absolut ikke tilfreds med. Det er lidt svært at skulle vænne sig til at handle i andre butikker, nu man er vant til andre :)
Jeg mener at kunne huske, at den jeg synes bedst om er fra Netto. Så en dag der er blevet plads i fryseren igen, må jeg vist derhen efter en pose eller to :)

Jeg er endnu engang græsenke - Søren er ude og sejle frem til fredag. Så menuen bliver ikke den vilde her i ugen - men jeg vil forsøge at leve lidt sundere end jeg plejer at gøre, når han ikke er hjemme. Rugbrødsmadder og koldskål er bare ikke sundt i det lange løb som aftensmad :) Apropo koldskål, så har jeg faktisk lavet en portion her til aften, så der er lidt til morgenmaden imorgen :)

Jeg har haft en enorm hovedpine i dag og haft rigtig ondt pga. min mave. Så jeg sidder og overvejer at få vandet blomsterne og drivhuset og luftet Kenzo, så jeg kan komme ind i sengen og prøve at sove. Eller ihvertfald bare få slappet lidt af - jeg har nemlig endelig fået antennestikket til at virke derinde nu :) Og så må opvask være opvask, tøjvask være tøjvask og rengøring være rengøring. Nogle gange har man bare brug for at koble af. Og da jeg stadig er på skole har jeg slet ikke lyst til at skulle tage en sygedag, for at få hvilet ordentligt - er bange for at gå glip af nogle guldkorn fra timerne. Selvom det er begrænset hvad vi lærer af brugbare ting (jeg er trods alt blevet lægesekretærelev pga. det administrative og ikke pga. anatomien)!!

Ingen kommentarer: