søndag den 1. maj 2011

Dagens tjans

Jeg har været igang i vores drivhus i dag

Der havde fået lov til at gro en del ukrudt derinde og en del gamle visne planter. Bl.a. gamle vindruestilke og sådan nogle bomuldsblomster (mener jeg at de hedder).

Men efter lidt arbejde på knæ og en del saftevands-pauser (der er sku varmt i et drivhus!!), blev resultatet følgende


Vi har nu plantet 3 tomat-planter og 1 skoleagurk-plante. Jeg vil gerne have en alm. agurkeplante så den skal jeg lige have købt en af dagene.

Jeg mangler et lille stykke under plantebordet, som også står i drivhuset. Men det må blive en anden dag :) Jeg skal nemlig i forvejen til at grave lidt i jorden som er urørt gennem flere år køkkenhaven. Der er små jordbærplanter hist og her i den jord, som har lavet stiklinger. Så de skal plantes i en række, så jeg kan se om de giver nogen gevinst - og ikke mindst hvor god gevinst :)

Jeg gider ikke gøre det vilde ud af køkkenhaven i år. Jeg vil gerne have højbede, men pengene hænger jo ikke lige på træerne - så det må blive næste år :) Og så kunne det være dejligt at have fliser i hele drivhuset, så vi kunne have plantesækkene i kasser i lidt bedre højde.

Kenzo har gået og holdt øje med hvad jeg og Søren lavede i dag. Så han var godt træt :)
Her er han igang med at rulle sig i "køkkenhaven" ved siden af drivhuset
Men så var det jo godt at vi var ude og køre her i formiddags og forkælede ham med nyt legetøj og en ny kurv
Så kan han rigtig slappe af i en ny og fin kurv i stuen og i gangen, når han er alene (hans gamle er af samme slags - dog i blå).

Nu vil jeg slappe af inden det er sengetid og en ny skoledag imorgen - helt til kl. 14.40!

Ingen kommentarer: