torsdag den 12. maj 2011

Onsdagshygge

Jeg havde inviteret mine forældre på aftensmad igår, da jeg ikke rigtig synes jeg havde overskud til at køre ned til dem, med den forsinkede mors dags-gave (og det er til trods for at jeg faktisk købte den sidste torsdag!!)

Menuen endte med at blive fyldt svinemørbrad med baconsvøb, flødekartofler, en god, blandet salat og friskbagt grahamsbrød.

Mørbraden var fyldt med forårsløg og buko natural-flødeost og krydret med salt og peber. Og så blev den svøbt i bacon og lavet på grillen. Mums!
Jeg var så optaget af endelig at få noget at spise, at det ikke blev til et billede af retten.
Men det kom der tilgengæld af desserten <3

Her havde jeg lavet en nøddetærte, som blev serveret med vanilleis med chokoladestykker til. Mums :)
Opskriften fandt jeg på denne hjemmeside.

Forberedelsestid: 10 minutter.
Bagetid: 40 minutter ved 200 grader.

Mørdej:
100 gr. blødt smør
150 gr. mel
2 spsk sukker
½ æg

Smør, sukker og det halve æg blandes sammen. Melet tilsættes og æltes kort.
Dejen stilles på køl til det skal bruges.

Nøddefyld:
200 gr. hakkede hasselnødder
200 gr. sukker
3 æg

Æg og sukker piskes sammen.
De hakkede nødder tilsættes og det røres sammen.

Mørdejen rulles ud og kommes i en smurt tærteform (jeg brugte bagepapir i formen og klattede dejen ud i formen, da den hurtig blev virkelig blød).
Fyldes hældes over og tærten bages i ovnen.

Vi var alle 3 vilde med desserten og tror absolut ikke det er sidste gang jeg har bagt den her dessert. Dog tror jeg at jeg næste gang vil riste hasselnødderne først og derved fjerne det meste af skallen. Og så tilføje lidt appelsinsaft og appelsinskal. Det må prøves :)

Jeg havde denne lille fyr som var rigtig glad for at have besøg


I dag kunne jeg hente en ny lille pakke fra H&M på Posthuset :) Den gemte disse ting
Det er næsten alle tingene som er gode den her gang. Der var dog et par sko, som jeg havde bestilt i min almindelige størrelse. Men de svarede til mindst 2 størrelser større - det er helt hen i vejret!!
HUSK at der stadig er rabatkode 9250, som giver 10% på din bestilling frem til 15. maj.

Efter en dag på skolen hvor vi lavede absolut ingenting indtil kl. 13 og herefter var der så prøve i diagnoselatin! Og den får vi svar på imorgen tidlig. Derfor synes jeg pakken fra H&M kom på et godt tidspunkt, så der var lidt forkælelse :)

Og nu vil jeg hoppe under dynen og prøve at få lidt søvn - eller ihvertfald bare få slappet af i kroppen. Imorgen skal jeg nemlig ind til byen og hygge med lægesekretæreleverne - det er jo fredag :))

Ingen kommentarer: