fredag den 24. juni 2011

Hvor blev ugen lige af!?

Sådan har jeg nogle gange en uge eller to jeg kan føle jeg ikke aner hvad jeg dog har brugt på, og hvor jeg føler det næsten lige havde været weekend.
I dag har jeg endnu engang den følelse - og egentlig med god grund!

Fredag den 17. var jeg jo ved lægen, hvor det endte med en indlæggelse på Aalborg Sygehus :( Jeg var dog hjemme igen omkring kl. 19 og tænkte at nu skulle medicinen bare virke og så kom jeg på højkant igen.
Jeg fik det faktisk kun dårligere om lørdagen og skulle ellers have været til en dejlig venindes polterabend. Men mit helbred vandt kampen den her gang.
Søndag blev jeg så vækket ved et opkald fra sygehuset. De havde dyrket nogle flere prøver de havde taget af mig om fredagen, og det var nogle skæve blodprøver jeg havde, så de ville gerne se mig til en kort indlæggelse! WHAT!? tænkte jeg bare og blev rigtig ked af det.

Så frem til tirsdag eftermiddag er dagene bare kørt forbi hinanden og jeg har fået taget så mange blodprøver og fået medicin i drop og væske næsten konstant.
Feberen har været helt vild og ikke sød ved mig - det samme har min hosten heller ikke.

Men tirsdag aften fik de så svar på mine prøver, som viste myocardium pneuminia dextra = en højresidig kold lungebetændelse og nu kunne de så give mig det rigtige medicin. Dog skulle jeg have lagt to nye drop (oveni de to de i forvejen havde lagt på mig i løbet af indlæggelsen!!)

I får lige lidt billeder fra indlæggelsen

Et af de mange drops jeg fik anlagt!

Min nye bedste ven, som jeg navngav Oscar. Han havde dejlig medicin på sig :)

Søren kom forbi med en skøn buket, som nu pynter herhjemme. Og nej jeg er ikke overtroisk på det punkt! :)
Jeg havde ingen appetit - men der kørte en vogn forbi med lidt lækkerier, hvor jeg fik det her klemt ned.

Endnu et drop :(
Nu er jeg så hjemme igen - jeg blev udskrevet onsdag omkring kl. 14. Og hvor er det skønt at være hjemme igen.
Jeg skal være på antibiotika i 2 uger endnu, men bare så længe jeg bliver rask! Det hele har været en surrealistisk oplevelse og mine tanker har ikke altid kunne følge med i det hele som er sket. Men personalet har været fantastisk på alle afdelinger jeg har været på, og de har været der med en trøstende skulder og en hånd at kunne klemme i, når gråden og smerterne kom for tæt på!

I aften er der vejfest, som vi skal hen og se hvad er for noget :) Det blæser en del, men de skulle have dækket godt til i den have vi skal være i.

Hvor er det skønt at komme hjem og kunne blogge igen og vise at der fortsat er liv på bloggen! :)

6 kommentarer:

Kathrine sagde ...

Sikke en omgang! Godt du er i bedring nu :)

God vejfest til jer :)

Malene uden R sagde ...

Det kan næsten kun gå fremad nu :) Og tak! :)

Kristine (CookieCrumble) sagde ...

PYha, sikke en tur Malene. Håber kun det kommer til og gå fremad nu. God bedring.

Malene uden R sagde ...

Tak Kristine! :)

Kager skal der til sagde ...

Rigtig god bedring.............
irks en omgang.. bryds mig ikke om nåle

Malene uden R sagde ...

Uha nej nåle er heller ikke lige sagen for mig, når jeg skal stikkes mere end én gang på en dag :) Nu har jeg bare alle de enorme blå mærker efter alle stikkene :(