fredag den 3. juni 2011

Hyggedag!

Selvom der har været arbejdsdag for mig i dag, så har der alligevel været tid til hygge.

Jeg har fået nogle "egne" opgaver på arbejdet her i de næste par uger, fordi jeg nu skal til og lidt mere rundt på afdelingen. Og hvor er det skønt! Jeg føler endelig at jeg bliver brugt til noget og at min hjælp bliver værdsat.

Hende jeg sidder med i de næste par uger beordrede at jeg tog hjem kl. 12 - både fordi jeg mødte kl. 7 men også fordi der ingen læger var på afdelingen - så hvorfor skulle vi sekretærer så være der?!

Så derefter valgte jeg at køre ud til City Syd, for at få klaret lidt ting. Men selvfølgelig kan man ikke få halvdelen af det jeg kørte efter og så var der fyldt med biler på vejene. Åha en herlig cocktail.
Men jeg fik købt lidt af det jeg skulle og fik bestilt nye hynder (efter Søren havde et uheld med at hælde olie udover vores havehynder!)
Jeg fik bl.a. købt en håndstøvsuger for nogle fødselsdagspenge jeg fik forleden af mine bedsteforældre.
Og med hjem kom også lidt muffinsforme, så der er til en fin anledning :)

Ellers har jeg hygget med bettemanden i haven i dag og fået god (rød) kulør. Og det er desværre i en træls form! Sad nemlig lige kort udenfor da jeg kom hjem og læste reklamer - og det farvede nok til at jeg har en herlig ring på mit bryst og man kan næsten ikke se jeg har fået farve efter jeg skiftede til min bikinitop, og lå og solede i næsten 2 timer! Det er da uheldigt :(

I får lige et par billeder af eftermiddagen - bettemanden har rigtig været i hopla i dag :)
Han startede med at hapse min solplads!

Så havde han plantet sig i drivhuset, mens jeg var ved at binde tomat- og agurkeplanter op og vande dem.

En af agurkeplanterne er lige så stor som en 5½ år gammel fransk bulldog <3
Nu ligger han og slapper af ved mine fødder. Hvordan kan man dog leve uden den her ubetingede kærlighed!?
Jeg har jo altid boet med hundevovser, så de er en helt almindelig del af min hverdag. Men Kenzo er noget helt specielt - han er min (og Sørens) første rigtige hund så han vil altid betyde noget specielt for mig ihvertfald.

Der var kommet 2 jordbær på nogle jordbærplanter i drivhuset - der er både planter i drivhuset og udenfor. Jeg aner simpelthen ikke hvordan de har spredt sig sådan. Men de skal samles her en dag jeg får mig taget sammen til det, så vi har mere styr på dem.
Der var desværre orm i det ene!! Men efter nøje at have skyllet, skåret og undersøgt det andet jordbær blev det prøvesmagt. Og det smagte gangske fint. Mums - det kan da vist ikke være andet end økologisk :))
Nu vil jeg slappe lidt af og prøve at få lidt styr på dele af huset - det er forfærdeligt så meget her roder!

Og i morgen står dagen på ren hygge - først på Hjallerup Marked og derefter skal Kenzo og jeg hjem til en veninde og råhygge med fodbold og boksning.

Hvilke planer har du for weekenden?!

Ingen kommentarer: