søndag den 9. oktober 2011

En forkælet mand!

Ja, Søren bliver vist lidt forkælet herhjemme. Og det kan de også mærke på hans arbejde.

Hver gang de lægger til kaj her i Aalborg kommer mig og Kenzo og har selvfølgelig altid kage med :)
Jeg lavede derfor lidt romkugler og træstammer til dem her i dag, da de skal ud og sejle i morgen. De holder ikke længe, da jeg ikke lavede så mange, men jeg håber de alligevel vil synes det er dejligt med sådan en overraskelse :)
Inspirationen er fundet inde ved Anne.

Jeg havde en ordentlig portion chokoladekage i fryseren, som jeg nu ikke længere havde plads til - der skal jo gøres plads til suppen her til vinter! :)

Hele herligheden er lavet af:
600 gram chokoladekage.
Næsten 400 gram hindbærmarmelade.
Ca. 2-3 tsk. kakaopulver.
1 bøtte romessens (den størrelse som også er lavet med frugtfarve).
Ca. ½ pakke marcipan og næsten 1 lille bøtte krymmel.

Foodprocessoren klarede arbejdet med at røre det hele sammen og så kom den til at ryge lidt til sidst ;) Håber den virker igen næste gang jeg skal bruge den! :)


Jeg vil anbefale at rulle marcipanen ud på et stykke bagepapir og så bruge lidt flormelis, så den ikke hænger fast i kagerullen.

Det er helt klart fornøjelsen værd at prøve at lave sine egne romkugler og træstammer. Marcipanen kan jo farves i en anden farve - det har jeg ihvertfald planer om at skulle afprøve til jul!

3 kommentarer:

Senette sagde ...

Mmmmn, man kan vidst ikke undgå at blive helt lækkersulten af at kigge på de billeder :)

Malene uden R sagde ...

Nej, de er også farlige at have ovre i køleskabet! :) Mums!

Kathrine sagde ...

Nøøøj det ser godt ud! Altså hvor er jeg bare kagesulten nu :)