søndag den 22. januar 2012

Knækbrød!

For at dulme nerverne lidt omkring en mulig hvalpefødsel i dag, bestemte jeg mig for at bruge lidt tid i køkkenet.
Mine kræfter er ikke til det store bageri for tiden, så jeg glæder mig til min KitchenAid snart kommer hjem :) Men der var dog kræfter til lidt knækbrød og så blev køleskabet også gjort rent.

Jeg bruger altid Lises opskrift og den virker suverænt hver gang og så er jeg så glad for at alle målene er angivet i dl og tsk.!


Antal: 3 bageplader.
Bagetid: 9-10 minutter ved 200 grader.
Ingredienser:
1 dl sesamfrø
1 dl hørfrø
1 dl solsikkekerner
1 dl græskarkerner
1 dl havregryn
2 dl fuldkornsspeltmel
1½ dl hvedemel
1 tsk bagepulver
1 tsk salt
1 dl solsikkeolie
2 dl koldt vand


Jeg blendede solsikkekerner, græskarkerner og hørfrø ganske kort og blandede det sammen med de øvrige tørre ingredienser.
Olien og vandet tilsættes og det hele røres sammen.
Dejen fordeles på 3 stykker bagepapir og udrulles mellem et andet stykke bagepapir til den rette tykkelse.
Bages i midten af ovnen.


Jeg har fyldt denne fine lille kagedåse op med knækbrød, som jeg kan tage med på arbejdet i morgen, så jeg ikke skal transportere dem frem og tilbage hver dag. Og så har jeg en anden lille bøtte hvor jeg har hældt lidt hjemmelavet jordbærmarmelade i og så kommer der lidt skiver ost med.
Mmmmmh lækkert formiddagsmåltid!

Ingen kommentarer: