mandag den 16. januar 2012

Spinatlasagne!

Jeg kæmper dagligt mod min onde modstander pga. sygdommen - trætheden!

Jeg prøver at gøre hvad jeg kan i forbindelse med kosten, men Søren skal jo også kunne være med og ville spise det der bliver serveret - og så skal kosten altså ikke være alt for grøn :)

Jeg valgte derfor at lave en spinatlasagne nu han var på sejlads, da jeg jo så selv er herre over mit køkken! :)

Inspirationen er fundet lige her. Jeg har en anden opskrift som jeg har brugt tidligere, men under flytningen er der nogle opskrifter som er gået tabt, da jeg havde opgivet at lave et ordenligt system i mine papiropskrifter da vi boede i lejligheden! :)

Antal: 2 personer
Forberedelsestid: 20 minutter
Bagetid: 25-30 minutter ved 200 grader
Ingredienser:
Olivenolie
1 løg
2 fed hvidløg
250 gram frossen spinat
1 dåse hakkede tomater
250 gram groftrevne gulerødder
250 gram hytteost
½ grøntsagsbouillon
Salt, peber, chili
Friske lasagneplader
½ glas Dolmio lasagnesovs
Revet ost


Løget hakkes fint og hvidløgget presses. De svitses begge i olivenolie.
Spinaten tilsættes og varmes til det er optøet.
Tomaterne, krydderier og bouillon tilsættes og koges sammen i ca. 5 minutter.
Gulerødderne og hytteosten tilsættes og der slukkes for gryden.
Et fad smøres med lidt margarine og der ligges lagvis spinatfyld, Dolmio lasagnesovs og lasagneplader. Det fortsættes indtil fyldet er brugt.
Det afsluttes med lidt revet ost og bages midt i ovnen.

Ingen kommentarer: