lørdag den 26. november 2011

En lille værtindegave!

Jeg skal til julefrokost i aften med de andre lægesekretær-tøser. Og jeg glæder mig til at komme lidt ud og bare få hygget :)

Og så skal vi have helt traditionel julemad - første gang jeg skal have det her i denne jul. Og efter snart ikke at have fået mad i 48 timer (har bare ikke kunne få noget ned, siden undersøgelsen i går)!?

Jeg lavede lidt Peanutbutter Bombs som jeg har tyvstjålet fra Kristine, som en værtindegave til Kamilla som lægger lejlighed til festligheden! :)


Selvom opskriften er den samme som Kristines, skriver jeg den lige alligevel her:

Tid i køleskab: Ca. 2 timer.
Ingredienser:
200 gram mælkechokolade
1½ dl peanutbutter
200 gram karamel - de lysebrune fra bland selv-slik
1½ dl peanuts

100 gram chokolade smeltes i en skål over vandbad. De resterende 100 gram chokolade smeltes derefter i eftervarmen i den smeltede chokolade.
Der tilsættes peanutbutter og det blandes godt sammen.
Karamellerne skæres i lidt mindre stykker og vendes i chokolademassen sammen med peanuts.
Hele massen hældes nu i en form med bagepapir og opbevares i køleskabet til det er stivnet.
Herefter skæres det i små bidder og er klar til servering :)


Aftenens kjole er en gammel sag fra skabet. Jeg fik den sidste jul af min søster, men har kun fået den brugt til nytår. Men nu synes jeg den skulle luftes igen - og så er den dejlig luftig til at skjule den rimeligt store mave jeg render rundt med i de her dage :) Win Win!


Og så har jeg købt lidt nyt, så jeg ikke skal fryse fusserne - beklager men bettemanden ville konstant med på billederne :)

Og så har jeg selvfølgelig de obligatoriske pakkespilsgaver med - håber mit vindergen kan beherskes lidt når vi sidder samlet omkring bordet ;)

2 kommentarer:

Kristine (CookieCrumble) sagde ...

Ooohj hvor er du fin i kjolen :) Håber i får jer en fantastisk aften og glæder mig til at høre meget meget mere ;)

Mht. peanutbutter bombsene, så er de jo en kla-kla-klasikker :) Håber din værtinde vil nyde dem ;)

Malene uden R sagde ...

Tak :) Vi havde en skøn aften - skal dog vist lige fravælge lidt billeder, før der er et par stykker som kan offentliggøres :)

Mmmmmh ja de er gode - der er en halv portion tilbage herhjemme :) Det klager jeg ikke over :)
Lavede dem første gang da jeg så dem på din blog for laaaaaang tid siden, og ny synes jeg det var tid til et lille gensyn :)