søndag den 21. august 2011

Gulerodskage!

Jeg har haft lyst til kage i flere dage - og det skulle ikke bare være en købe-kage fra bageren eller butikkerne. Så nu måtte jeg tage mig sammen i dag og bage en, da jeg bare havde afsat den her søndag til ren hygge og INTET praktisk!

Opskriften er fra "Amo Den store bagebog III".

Bagetid: Ca. 45 minutter ved 180 grader.

Ingredienser:
300 gram brun farin
2 dl olie
4 æg
2 tsk kanel
1 tsk vanillesukker
½ tsk groft salt
1½ tsk bagepulver
2 tsk natron
275 gram hvedemel
375-400 gram groftrevne gulerødder
Hakkede hasselnødder

Brun farin, æg, olie, kanel og vanillesukker piskes godt sammen.
Salten tilsættes sammen med bagepulver og natrol og røres stille i.
Hvedemel sigtes i og røres rundt til der ikke er "melklumper" mere.
Gulerødder og hasselnødder vendes i dejen.
Dejen hældes i en rund springform med bagepapir og bages midt i ovnen.


Mums!

Det er helt sikkert, at jeg skal hapse et stort stykke i aften med en god stor kop te!

Ingen kommentarer: