mandag den 22. august 2011

Kyllingemuffins!

Inspirationen til aftenens tallerken er fundet ved Xenia. Og mums de smager godt :)
Antal: 6 stk.
Bagetid: 30 minutter ved 180-200 grader.
Ingredienser:
200 gram hakket kyllingekød
3 spsk havregryn
1 løg
1 fed hvidløg
2 groftrevne gulerødder
100 gram ærter (optøede)
2 æg
Salt + krydderier
2 tsk chilisauce, tacosauce eller hvad der ellers er i skabe

Havregryn knuses i en minihakker og puttes i en skål.
Derefter hakkes løg og hvidløg fint.
Gulerødderne rives groft.
Alle ingredienserne blandes godt sammen og fordeles i 6 muffinsforme.
Bages midt i ovnen til de er gyldne.
Jeg havde lavet lidt hjemmelavet ovnkartofler og så var der tomater fra drivhuset. Mums! Det er absolut ikke sidste gang at disse muffins kommer på menuen - dog ved jeg ikke hvad Søren ville synes om dem ;)

Jeg var et smut forbi Netto i dag, for netop at købe en muffinform i hårdt materiale. Og så var det jo heldigt at jeg kunne afprøve den allerede i dag :)

Og så er det skønt at der er låg til, så den er nemmere at opbevare muffins i, som skal med på farten!

Her er lige et billede af fangsten var drivhuset i dag - og der er mange flere, som snart er vokset godt og blevet fint røde :) Mums!

2 kommentarer:

Kristine (CookieCrumble) sagde ...

Oh ohj ohj Malene - de ser jo vildt fantastiske ud :O Er du vimmers vej manner. Dem må jeg absolut have afprøvet en dag.

Malene uden R sagde ...

De kan varmt anbefales! :)