onsdag den 21. december 2011

Kanelmandler!

Denne slags konfekt har vi lavet i de sidste mange år i min familie. Det er et dejligt minde fra min mormor, som har fundet opskriften. Hvor hun har fundet den ved jeg dog ikke, men hun var flittig læser af FamilieJournalen, så måske den kunne stamme derfra eller et lignende blad :)


Antal: 15-20 stk.
Ingredienser:
200 gram Odense marcipan
50 gram mørke chokoladeknapper
1½ - 2 tsk kanel
1 spsk kold vand
Lidt flormelis
Smuttede mandler til pynt

Chokoladeknapperne smeltes over vandbad og kanelen tilsættes og blandes godt sammen.
Marcipanen rives groft og blandes med den smeltede chokolade.
Herefter tilsættes vandet og marcipanmassen æltes godt sammen.
Når marcipanmassen skal rulles ud kan der tilsættes lidt flormelis for at kunne forme dem.
Marcipanmassen stilles på køl en times tid.
Herefter trilles massen til passende kugler hvor der presses en hel mandel ned i.


Jeg har opbevaret mine i køleskabet i denne fine kagedåse. Og de kan sagtens klare en hel december måned!

Ingen kommentarer: